مراقبت و سلامتی

فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

برای تصفیه آب در سیستم تصفیه خانه‌های صنعتی از کلر و برخی از مواد شیمیایی دیگر استفاده می‌شود که در واقع این مواد شیمیایی تنها می‌توانند برخی از باکتری‌ها و ویروس‌های اب تصفیه نشده را از بین ببرند. اما خود کلر در آب باقی می‌ماند و کلر یکی از سمی‌ترین مواد شیمیایی شناخته شده برای بدن است.

دستگاه تصفیه آب از انواع مختلف فیلترها برای حذف انواع آلاینده‌ها استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها اغلب از یک فیلتر اولیه که ممکن است از جنس الیافی و یا جنس سرامیکی باشند استفاده می‌کنند که وظیفه‌ی حذف ذرات و جامدات اب را بر عهده دارد. ذرات بزرگتر از 1 تا 5 میکرون بسته به نوع دستگاه تصفیه آب در این فیلترها گیر می‌کنند کاری که در سیستم‌های تصفیه آب شهری انجام نمی‌شود.

سپس در دستگاه‌های تصفیه آب بو و طعم و مواد شیمیایی آب مانند کلر و مواد شیمیایی آلی، شوینده‌ها و… از آب جدا می‌شوند و در فیلتر دیگر که یا اسمز معکوس است و یا فیلتر ممبران سایر ذرات ریز دیگر آب که اندازه‌ای کوچک‌تر از 0.0005 میکرون دارند از آب جدا می‌شوند و اب کاملاً شفاف می‌شود. وقتی آب به این مرحله برسد تنها ممکن است برخی از باکتری‌ها و یا ویروس‌ها در آب باشند که دستگاه‌های تصفیه آب جدید با تکنولوژی UV این موجودات را هم از آب حذف می‌کنند تا آب کاملاً تصفیه شود.

خواص آب تصفیه شده
دستگاه تصفیه آب خانگی با تصفیه کامل آب تضمین سلامتی را برای بدن به همراه خواهد داشت. به عقیده‌ی کارشناسان آب تصفیه شده ساده‌ترین راه داشتن یک زندگی سالم است. آن‌ها باور دارند که افرادی که آب سالم می‌نوشند سالم‌تر هستند و این سلامتی را در 7 بند زیر توضیح می‌دهند:
افرادی که آب سالم می‌نوشند در طول روز انرژی بیشتری دارند.
آب سالم باعث می‌شود شما تمرینات ورزشی بهتری داشته باشید.
آب سالم پوست شما را با نشاط و با طراوت می‌کند.
آب تصفیه شده در کاهش وزن به شما بیشتر کمک خواهد کرد.
آب تصفیه شده در حذف مواد مضر و شیمیایی بدن بهتر عمل می‌کند.
آب تصفیه شده سیستم گوارشی بدن را تقویت می کند و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.
آب تصفیه شده باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما بدلیل اینکه دیگر نیازی به خرید روزانه آب بطری نخواهید داشت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *