مراقبت و سلامتی

آیا آب تصفیه شده ضرر دارد؟

آیا آب تصفیه شده ضرر دارد؟

یک نکته‌ی قابل تأمل در خصوص عقیده‌ی برخی از کارشناسان در خصوص مضر بودن آب تصفیه شده در دستگاه تصفیه آب وجود دارد و آن هم این است چرا باید آب تصفیه شده ضرر داشته باشد؟ دلیل اینکه آب تصفیه شده ضرر دارد دو موضوع است:
۱- اینکه آب تصفیه شده خاصیت قلیایی خود را از دست بدهد و یا در اصل اسیدی شود.
۲- اینکه آب مواد معدنی و مفید خود را از دست می‌دهد.

اگر از این دو دیدگاه موضوع را بررسی کنیم کاملاً درست است. متأسفانه برخی از دستگاه‌های تصفیه آب به این دو موضوع توجه لازم را ندارند. آب در فرآیند تصفیه خود بخصوص در مواقعی که از چندین مرحله تصفیه عبور می‌کند خاصیت اسیدی پیدا می‌کند و موضوع دیگر این است که فیلتر زیاد آب آن هم با فیلترهایی مانند اسمز معکوس باعث می‌شود آب حتی مواد طبیعی و معدنی خود را هم از دست بدهد.

چاره چیست؟

این موضوع اگر مورد توجه تولیدکننده دستگاه تصفیه آب قرار نگرفته باشد باعث می‌شود اب تصفیه شده کیفیت لازم را باز نداشته باشد و اتفاقاً گاهاً به دلیل اسیدی بودن مضر هم باشد. اما شرکت‌های بزرگ تولیدکننده دستگاه تصفیه آب با اضافه کردن فیلترهایی برای غنی شدن آب از نظر مواد معدنی و همچنین اضافه کردن خاصیت قلیایی به آب این مشکلات را مرتفع کرده و اتفاقا آب را با کیفیت بهتری از نظر مواد معدنی و خاصیت قلیایی که بر خلاف اسیدی است آماده نوشیدن می‌کنند.

دستگاه تصفیه آب خوب است یا نه
در نتیجه در خصوص این سؤال که دستگاه تصفیه آب خوب است یا بد باید به صراحت گفت که دستگاه تصفیه آب یک نیاز اساسی برای خانه‌ها است به شرط اینکه این دستگاه با دقت و از نوع مرغوب انتخاب شود. اغلب دستگاه‌های معروف تصفیه آب به دلیل استفاده از فیلترهای غنی کننده آب بصورت شش مرحله و یا هفت مرحله‌ای در بازار فروش می‌روند و در ضمن در خصوص کیفیت آب خود ضمانت لازم را می‌دهند و از برندهای معروف و معتبر مثل PHILLIPS میباشند. پیشنهاد میکنیم دستگاه تصفیه آب خانگی PHILLIPS را نگاهی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *